Vad får du?
En spännande och flexibelt timanställning i en liten ideell organisation med stora visioner. Vi vill ha en värld med fred och hållbarhet där allas lika värde respekteras. Det finns stora möjligheter att vara med och påverka vårt förändringsarbete med ungdomar över hela landet. Vårt kontor ligger i Uppsala men möjlighet finns att jobba även på andra orter.
Vem är du?
Vi söker någon som har lätt för att nå fram till ungdomar. Det är bra om du är självgående och gillar att prata inför folk.
Så söker du
Skicka ett intressemejl med cv och personligt brev till info@fredenshus.se.
Om du själv inte söker, tipsa gärna andra!
Lite kommentarer från tidigare timanställda:
”Som timanställd på Fredens Hus får man hjälpa skolklasser att utforska viktiga, aktuella ämnen genom roliga övningar. Under min tid där har jag träffat så många smarta, roliga elever, och, kanske häftigast av allt, sådana för vilka poletten plötsligt trillat ned, som leende kunnat dela med sig av nya insikter. Personligen har det också givit mig mer erfarenhet i ledarskap och gjort mig säker på att läraryrket är något jag vill fortsätta med. Det är en ovärderlig erfarenhet med superhärliga kolleger – sök!”
”Under tiden som jag arbetade som timanställd på Fredens hus lärde jag mig mer om hur en undervisar om och kan arbeta med fredsbevarande ämnen som civilkurage och medmänsklighet. Detta arbete gav mig betydande erfarenheter som jag har haft nytta av i mitt yrke som lärare. I och med att en får möta många olika elevgrupper är arbetet som timpedagog mycket varierande och att dessutom få vistas i de vackra miljöerna på slottet är en bonus.”
”Att arbeta på fredens hus har gett mig en vana att stå framför många klasser, med elever i olika åldrar från vitt skilda bakgrunder, något som du inte får erfara på samma sätt under lärarutbildningen. Man får också arbeta med olika infallsvinklar gällande värdegrundsarbete, vilket ger en konkreta verktyg för hur man kan arbeta med social hållbarhet i skolans värld! Får jobba med andra pedagoger som också tycker att värdegrundsarbetet borde vara en central del av undervisningen. Man får åka runt på många olika skolor, vilket ger ett brett kontaktnät.”